مشتری های بالقوه: کسانی که تاکنون یک بار سر به وب سایت شما زده اند اما خرید نکرده اند. چرا که در نهایت با تبلیغ به جذب مشتری ختم شود. همچنین در این شرایط صاحبان کسب و کارها باید به کمک متخصصین تبلیغات حضور فعال در بازار داشته باشند، چرا که مشتری و حضور مشتری است که بقای شرکت را در میان دیگر رقبا تضمین میکند. گوگل موضوع مربوط به هر وب سایت را می داند. که گوگل ادز با این سیستم طراحی شده است. در اولین مقالۀ این سری آموزشی، تبلیغات گوگل ادز را توضیح دادیم و تمامی روشهای ممکن برای تبلیغ را در آن به شما معرفی کردیم. به گوگل معرفی میکنید.
نحوه کار با گوگل ادز
تبلیغات در گوگل ادز کار حساسیه و برای این که بهترین نتیجه رو بگیرید بهتره با آژانس های تبلیغاتی که این کارو انجام میدن همکاری کنید و یا خودتون آموزش ببینید. توضیحات (مهارتها با استفاده از بازیهای شاد و سرگمکننده برای تقویت اعتماد به نفس و راحتی در آب آموزش داده میشوند) به ما میگوید که چرا این بهترین گزینه برای درس شنا است. توجه: همانطور که متوجه شدهاید، برای شارژ حساب گوگل ادز، باید قادر به پرداخت ارزیِ هزینههای کمپین تبلیغاتیتان باشید. برای ساخت اکانت، به ادرس گوگل ادز مراجعه کرده و با استفاده از یک حساب کابری گوگل، لاگین شوید. بنابراین محدودیتی برای انتخاب آن نخواهید داشت.
در واقع هربار کاربری در هر یک از این سیستم ها چیزی مرتبط با موضوع کسب و کار شما را سرچ کند، گوگل تبیلغات شما را نشان خواهد داد. اگر حساب کاربری گوگل را ندارید، ابتدا باید ان را ایجاد کنبد چرا که ساختن اکانت گوگل ادز، ابتداترین گام برای تبلیغ با گوگل ادز است که امکان استفاده از امکانتات گوگل ادز را فراهم میکند. در این مطلب سعی کردیم با مفهوم گوگل ادز و کاری که انجام میده آشناتون کنیم تا بتونید برای بدونید برای برنامه تبلیغاتی کسب و کارتون می تونید خیلی روش حساب کنید. تا این مرحله همه ی هزینه ها از سمت گوگل برای شما رایگان حساب می شود. در این حالت به طور پیش فرض برای طیف گستردهای از جستجوها به نمایش در میآیید.
مانند یاهو، بینگ، اپ استور.
اما به طور کلی شما به دو روش می توانید با گوگل ادوردز کار کنید. و در نهایت ایجاد جذابیت بصری و استفاده مناسب از کلماتی که او را مشتاق به اقدام کند همگی در میزان موفقیت آگهی تبلیغ شما در جلب نگاه و تشویق کاربر به نشان دادن عکس العمل موثر است. هر بار که کاربر روی لینک شما کلیک کند، بابت این کار به گوگل هزینه پرداخت می کنید. قیمیت یا CPC که خود گوگل برای تبلیغ سایت شما ارائه میدهد، کمترین مبلغی است که میتوانید پرداخت کنید. گوگل ابزارهای متفاوتی برای تبلیغات سایت ارائه میدهد.
اگر شما صاحب یک وبسایتی هستید که در آن محصولات یا خدمات خاصی را به فروش میرسانید، چنانچه قصد دارید برای سایتتان ترافیک هدفمند جذب کنید، و یا کمپینهای تبلیغاتی با بازدهی بالا داشته باشید، تبلیغات گوگل و به ویژه گوگل ادز یکی از بهترین راههای تبلیغات در این فضا ثبت نام در گوگل ادز است. بر اساس این روش، بودجه شما بر اساس بازخورد سایتتان خرج میشود. یکی از معیارهایی که موفقیت سایتتان را میتوانید بسنجید، نرخ تبدیل است. برای اینکه ببینید کدام یک از متنهای تبلیغاتی شما بهتر میتوانند جذب مشتری کنند توصیه میکنیم که ابتدا سه یا چهار متن را به یکباره به نمایش دربیاورید و سپس تعداد کلیکهایتان را بررسی کنید (که در این صورت هرکدام که نرخ کلیک خوری (CTR) بهتری داشت بهترین عملکرد را برای شما به امغان میآورد) سپس با توجه به این موضوع میتوانید سایر متنهای تبلیغاتی خودتان را تغییر دهید تا به بهترین حالت خود برسند.
درامد از گوگل ادز
در ابتدا باید یک اکانت بسازید. با مطالعه مقاله ساخت اکانت گوگل ادز می توانید به راحتی اکانت رایگان در google ads بسازید و از ساخت کمپین تبلیغاتی در آن لذت ببرید. در این میان هدف از همه مهم تر است. یکی دیگر از مزیت های این کمپین این است که کاربر درست در زمانی که نیاز به محصولات و خدمات شما دارد و درحال جست و جوی آن است، تبلیغات شما را نیز می بیند. این روش که با کمک تیزرهای تبلیغاتی اجرا می شود یکی از جذاب ترین روش های تبلیغ برای کاربر است. 2. سپس باید نوع تبلیغات برای محصول و خدمتی که میفروشید را تعیین کنید. که شما میتوانید بازخورد و نظر مشتریانتان را نسبت به سایت و محصول تبلیغ شده مشاهده کنید. اما قبل از آن باید اشاره کرد که با پیوستن به سیستم تبلیغات گوگل، میتوانید ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت خود هدایت کنید، چون زمانی که مردم در جستجوی خدمات و یا محصولات کسب و کار شما باشند، گوگل شما را در نتایج جستجو پین میکند.
کلمه کلیدی exact match: توصیه میکنیم که کلمات کلیدی را به عنوان exact match اضافه کنید؛ در این نوع کلمات کلیدی، جستجوکنندگان تنها زمانی تبلیغ شما را در نتایج جستجو مشاهده میکنند که تنها کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو کنند. با تبلیغات واکنشگرا شما به گوگل اجازه میدهید تا بهترین و مناسبترین عنوان و یا توضیحات را نسبت به عبارت جستجو شده نشان دهد. که با این مفهوم هنگام ارئه خدمات در گوگل یا تبلغ با ان اشنا میشوید. برای شروع کار به صفحه اصلی گوگل ادز وارد شوید که پس از ورود، با صفحه زیر روبرو میشوید که باید روی گزینه Start now کلیک کنید.پس از کلیک روی Start now وارد صفحه زیر خواهید شد که باید هدفتان را از ایجاد کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز مشخص کنید.اگر هدفتان داشتن زنگخور بیشتر است، گزینه Get more calls، اگر میخواهید ثبتنام کاربری یا فروش بیشتری از طریق وبسایتتان داشته باشید، گزینه Get more website sales or sign-ups و اگر هم یک فروشگاه فیزیکی دارید و میخواهید مشتریانتان را افزایش دهید، گزینه Get more visits to your physical location را انتخاب کرده و روی NEXT کلیک کنید تا به صفحه زیر بروید.
سایت گوگل ادز
تبلیغ با این روش امکاناتی از قبیل مدیریت تبلیغتان فراهم میکند. اما باید بگوییم که این تصور غلط است و شما میتوانید از نمایش تبلیغات در اپلیکیشن خود نیز کسب درآمد داشته باشید. تا یادمان نرفته باید به شما بگوییم که گوگل بیشترین بخش درآمدش، حاصل از گرفتن همین تبلیغات ادوردز است. برای استفاده از خدمات گوگل ادوردز نیاز به ساخت اکانت دارید. زمانی که شما برای تبلیغ سایت خود کلمه کلیدی را انتخاب میکنید، ممکن رقبای شما هم از این کلمه کلیدی استفاده کنند. زمان که شما تبلیغ سایتی را شروع میکنید، باید کمپین تبلغیاتی بسازید یهعنی در این قدم باید بودجه مورد نظر، محصول سایت، خدمات ارائه شده در سایت و همچنین کلمه کلیدی را تعیین کنید.
در این میان هدف از همه مهم تر است.
چرا که اگر تبلیغات گوگل به روشی غیر استاندارد انجام شود فقط و فقط هدر رفت هزینه را برای شما به دنبال خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع، مفاهیم زیر را بررسی کنید. بعد از اتمام مراحل بالا و قرار دادن کد در سایت، صفحه زیر را خواهیم دید که نشان میدهد لیست مخاطبان ساخته شده و اکانت ما آماده جمعآوری دادههای مخاطبان است. گوگل بعد از زیر نظر گرفتن فعالیت کاربرانی که توسط تبلیغ وارد سایت شده اند، اطلاعات را به شما ارئه میدهند. گوگل ادز در واقع یک ابزار یا بستری برای تبلیغات سایت با PPC است.گوگل ادز این امکان ار فراهم میکند که تبلیغات و در نهایت سایت خود را به کاربرانی نشان دهید که کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کرده اند. گوگل ادز برای رتبه بندی تبلیغات کسب و کارهای مختلف یک معیار امتیاز کیفیت یا quality score را درنظر می گیرد. آمارها نشان می دهد که بیشترین تعداد کلیک بر روی 4 یا 5 نتیجه اول گوگل صورت می گیرد.
یکی از پرکاربرد ترین موتور های جستحو، گوگل است. CPC در واقع همان هزینه ای است که شما برای تبلیغ سایت خود به گوگل میپردازید. سپس موقعیت موردنظرتان برای نمایش تبلیغات را تنظیم کنید (که البته به دلیل تحریم روی ایران و شهرهای آن قابل پیاده سازی نیست) و تنظیمات زمان را انجام دهید. با استفاده از این روش، شما میتوانید تبلیغات خود را در سایر اپلیکیشنها و سایتهایی مثل یوتیوب و همچنین گوگل پلی استور نمایش دهید. مانند یاهو، بینگ، اپ استور. اگر کسب و کار شما یک اپلیکیشن داشته باشد می توانید همین کار را در پلی استور نیز انجام دهید. اگر از کلمات کلیدی گسترده و نامفهوم استفاده کنید ممکن است گوگل منظور را نفهمد و سایت را برای یک کلمه کلید جستجو شده اشتباه تبلیغ کند که به معنای کاهش نرخ کیک و افزایش قیمت تبلیغ تلقی میشود. اگر رقبای شما برای به دست آوردن ترافیک بیشتر بر روی سئو سرمایه گذاری کردهاند شما به راحتی و با یک کمپین CPC میتوانید آنها را پشت سر بگذارید؛ اگر شما یک سرمایه گذاری مناسب روی یک کلمه کلیدی داشته باشید میتوانید حتی از نتایج ارگانیک رقبا هم سبقت بگیرید، این موضوع سبب میشود ترافیک ورودی آن ها را هم از آن خود کنید و مهمتر از همه بازدیدکنندگان آن ها را به سمت سایت خود هدایت کنید.
شرکت هایی مثل گوگل که این خدمات را ارئه میدهند، به این گونه عمل میکنند که درباره سایتی که قرار است تبلیغ شود با جستجو در بین رقبا با موضوع مشابه، تبلیغ سایتی را قبول میکنند که هزینه بیشتری پرداخت میکنند.پس در صورتی میتوانید از این روش استفاده کنید که از محتویات و کیفیت سایت خود و مخصوصا در حوزه سئو اطمینان کافی را دارید. با پلتفرمها و شبکههای اجتماعی بیشمار، کسبوکارها برای تبلیغات دیجیتالی در مکانهایی از فیسبوک گرفته تا مکانهای متعدد دیگری در این بین هزینه پرداخت میکنند. این دو راهکار، راه حل های کاملا متفاوت با ساز و کارهایی مجزا برای قرار گرفتن در صفحات اول گوگل هستند. بلکه زمانی که در حال گشت و گذار در سطح اینترنت باشد گوگل تبلیغات شما را به او نشان می دهد. به طور خلاصه، کلمه کلیدی به معنای کلمه ای است که بسیاری از کاربران برای جستجوی موضوع مورد نظر استفاده میکنند.
بر اساس هدفی که دارید و نوع برنامه ای که انتخاب می کنید گوگل ادز تصمیم می گیرد تبلیغات شما را در چه بسترهای به نمایش بگذارد. با این حال، اگر مراقب مکان قرار گرفتن تبلیغ خود باشید، شبکه نمایش میتواند یک روش عالی برای دستیابی به سرنخ مخاطبان هدف باشد. اما شرطی که برای درآمدزایی از این راه وجود دارد این است که سایت شما بازدید قابل توجهی داشته باشد و مشتریانتان با این روش بازاریابی هماهنگ شوند. اگر تمام آن ۵۰۰ میلیون وبلاگ وجود دارد، چرا شما نمی توانید؟ بودجه قطعا نقش تعیین کننده ای در تعیین استراتژی تبلیغ سایت شما وجود دارد.
ساخت اکانت اختصاصی گوگل ادز یکی از خدمات مجموعه فامین ادز می باشد، رکه به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن برای شما عزیزان انجام می شود. منظور از مرتبط بودن کلمه کلیدی این است که شما کلماتی را انتخاب کنید که مرتبط با محتوای سایت شما می باشد و از انتخاب کلیدواژه هایی که به هیچ وجه در سایت شما به کار نرفته است خودداری کنید. کلیدواژه ها در گوگل کلماتی و عباراتی هستند که تبلیغ کنندگان پیشنهادهای خود را بر روی آنها می دهند به این امید که تبلیغ شان را وقتی کاربران به دنبال محصول یا سرویس خاصی هستند در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شود. مثلا شما می توانید انتخاب کنید که تبلیغتان فقط به بانوانی که در محدوده سنی 18 تا 30 سال قرار دارند و در نیویورک زندگی می کنند نمایش داده شود.
هزینه تبلیغات در گوگل ادز
دلیل استفاده از تبلیغات گوگل چیست؟ بر اساس این چنین اهدافی گوگل انداز برنامه های تبلیغاتی مناسب خودتان را به شما پیشنهاد می دهد. اما این مورد را هم باید در نظر بگیرید که اگر به خوبی طراحی شده باشد سرمایه گذاری میارزد. بودجه روزانه بر اساس حداکثر هزینه هر کلیک تعیین شود و همچنین باید مورد قبول گوگل واقع شود. شما نیز بنر تبلیغاتی خود را در اختیار گوگل می گذارید تا در هر محلی که مناسب شما است آن را به نمایش در بیاورد.
شبکه نمایش مجموعه گسترده ای از وب سایت های شخص ثالث است که با گوگل همکاری کرده و موافقت خود را برای ارائه تبلیغات گوگل انجام داده اند. بودجه روزانه ای که برای گوگل ارائه میکنید یعنی بودجه ای که روزانه افراد از طریق تبلیغ وارد سایت میشوند. این در حالیست که بازدید کنندگان تبلیغات پولی به خوبی میدانند که بر روی تبلیغ کلیک میکنند و به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند؛ بنابراین شما به میلیونها بازدیدکننده مروری (از طریق نتایج طبیعی) نیاز ندارید و در مقابل به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق AdWords وارد سایت شده اند. پلتفرم تبلیغاتی گوگل در اکتبر 2000 به عنوان گوگل ادوردز (Google Adwords) معرفی شد اما در نهایت در سال 2018 به گوگل ادز تغییر نام داد. مجموعه آموزش گوگل ادوردز با عنوان Google AdWords Essential Training توسط وبسایت لیندا تهیه شده و گروه تبلیغاتی جی ادز زیرنویس فارسی آن را آماده کرده است.
تبلیغات گوگل ادز چیست