دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟ خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه می‌شود؟ لاوان

اگرچه ممکن است این روش‌ها «قدیمی» به نظر برسند؛ اما دلیل اینکه هنوز هم این نوع تبلیغات را در اطراف خود می‌بینید این است که برای بعضی از کسب‌و‌کارها خوب جواب می‌دهند و کارآمد عمل می‌کنند. دیجیتال مارکتینگ یکی از فعالیت‌های ارزشمندی است که بیشتر کسب‌وکارهای امروزی به آن نیاز دارند. اگر درک درستی از مراحل این نوع بازاریابی داشته باشید، روش‌های مختلف آن را بشناسید و به درستی به کار ببندید می‌توانید موفقیت بیشتری از آنِ خود کنید.

روابط عمومی آنلاین در بازاریابی دیجیتال(Online PR)

وبلاگ‌ها، ویدیوها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی، بروشورها، اینفوگرافیک‌ها، مطالعات موردی و غیره همگی نمونه‌هایی از انواع محتوای محبوب در وب هستند. چه در سطح جهان و چه در ایران، دوره های حضوری و غیرحضوری بسیاری با موضوع دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌شوند. بسیاری از این برگزارکنندگان این دوره‌ها هم مدعی‌اند که بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را برگزار می‌کنند. اما حرف اصلی ما در متمم این است که یکی از عوامل مهم که اثربخشی یک دوره را مشخص می‌کنند، تطبیق نیازهای دانشجو با سطح و سرفصل‌های دوره است.

به عنوان مثال دیجیتال مارکتر مسئول سئو ترافیک ارگانیک (ترافیک حاصل از بازدیدکنندگان وبسایت که صفحه ای از وبسایت شرکت را از طریق جستجو در گوگل پیدا کرده اند) وبسایت شرکت را می سنجد. بسیاری از شرکت ها به جای اینکه بودجه تبلیغاتی خود را در جاهایی صرف کنند که ممکن است مخاطب اصلی آن را نبیند، ترجیح می دهند که از اینفلوئنسرهای صنعت خود استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که اینفلوئنسرمارکتینگ تنها استفاده از سلبریتی ها با فالوورهای میلیونی برای تبلیغ محصولات نیست، شما می توانید به روش های گوناگون، اینفلوئنسرهای صنعت خود را پیدا و به آنها در راستای ترفیع محصولاتتان پیشنهاد دهید. تبلیغات بومی یا همسان به تبلیغاتی اشاره دارد که با ساختاری شبیه به بستر تبلیغاتی در کنار سایر محتواهای غیرپرداختی ظاهر می شوند. به عنوان مثال یکی از انواع تبلیغات همسان پست های دارای اسپانسر اینستاگرام هستند که در فید کاربران ظاهر می شوند و تنها با واژه Sponsored که در بالای آن قرار گرفته است، قابل تشخیص می باشند. در پاسخ به سوال آخر باید بگوییم که دیجیتال مارکتینگ همان آنلاین مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی نیست!

با توجه به این مفهوم، بازاریابی صنعتی یا دیجیتال مارکتینگ B2B به مجموعه فرآیندهای مارکتینگ بین دو بیزینس گفته می‌شود. در بازاریابی کلاسیک فرایندی ۳ مرحله ای و الزامی به نام STP به معنای «بخش‌بندی بازار، هدف گرفتن بخشی از آن و متمایز کردن جایگاه خود برای مخاطبان هدف گرفته شده» وجود دارد. بازاریابی مستقیم، ابزاری برای ارتباط مستقیم با مشتریست، عاملی که این ابزار را متمایز می‌کند، خصوصیت تعاملی آن است. پس بازاریابی مستقیم با ایمیل مارکتینگ و سیستم‌های ارتباط با مشتریان ارتباط دارد و به نوعی پیش نیاز آنهاست. از آنجایی که این ابزار به طور مستقیم شما را به مشتریان متصل می‌کند،واسطه‌ها را از میان تولید‌کننده/سرویس‌دهنده با مصرف‌کننده حذف کرده و سود هر ۲ طرف را بیشتر می‌کند.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟ خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه می‌شود؟ لاوان

با استفاده از بازاریابی برونگرا مانند تبلیغات آنلاین و ایمیل مارکتینگ، بدون شک به بودجه‌ای درست نیاز خواهید داشت. هزینه آن به این بستگی دارد که از چه بسترهایی برای تبلیغات خود استفاده کنید. به همین دلیل، شما احتمالاً کمتر بر روی “معیارها” به معنای سنتی آنها تمرکز می‌کنید و بیشتر تمرکز خود را بر روی سفر مشتری می‌گذارید، یعنی از لحظه‌ای که شخصی به وب‌سایت شما می‌آید، تا لحظه خرید او.

۱۶ـ بازاریابی از طریق همکاری در فروش

داده‌ها و بینش‌هایی که از کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود به دست می‌آورید بسیار باارزش هستند. شما با این داده‌ها می‌توانید دقیقاً ببینید چه تعداد از کسب‌وکارها و مشتریان با استراتژی‌های شما درگیر شده‌اند و به چه روش‌هایی، می‌توانید از هر کمپین یاد بگیرید و از آن اطلاعات برای بهبود هر کدام از کمپین‌ها و استراتژی‌های خود استفاده کنید. این کانال‌ها پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدفی که متناسب با برند، محصول یا خدماتتان هستند، استفاده کنید و به اهداف بازاریابی خود نزدیک شوید.

  • بازاریابی درونگرا شکلی از بازاریابی است که در آن گفتگوی مخاطب با کسب و کار یا برند، از طرف مخاطب آغاز می‌شود.
  • با این کار محصولات یا خدمات شما به شبکه گسترده‌ای از مخاطبان از طریق وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها یا خبرنامه‌ها ارجاع داده می‌شود.
  • 3.بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که شامل فعالیت و استفاده از انواع سوشیال است.
  • علاوه بر این، تحقیق و بررسی کلمات کلیدی در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما در کانال‌های مختلف اجتماعی نیز مفید باشد.

یکی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد ایمیل‌هایی که موضوع شخصی سازی شده‌ای دارند ۲۶ درصد بیشتر از سایر ایمیل‌ها باز می‌شوند. تا به اینجای کار سعی کردیم با ابزارها و روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال آشنا شویم. در این بخش قصد داریم کمی راجع به مزیت‌های این روش صحبت کنیم و ببینیم بعد از استفاده از دیجیتال مارکتینگ چه منافعی عایدمان خواهد شد. مزیت اصلی استفاده از Push Notification برای بازاریابی این است که برای دیده شدن اعلان‌ها توسط مخاطبین نیازی به ورود به سایت نیست. شما می‌توانید به صورت روزانه یا در فاصله‌های زمانی بیشتر یک اعلان مشخص را برای همه یا گروهی از مشتریانتان ارسال کنید. چرا که کسی که روی تبلیغ شما کلیک می‌کند دقیقا همان کسی است که به دنبال محصول‌تان می‌گردد.

اگر در فکر داشتن یک کسب‌و‌کار موفق در بازار آنلاین هستید، جای درستی آمده‌اید! دیجیتال مارکتینگ دانش پولسازی کسب و کارها از فضای دیجیتال است و ما با جامع‌ترین دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ شما را به یک متخصص تمام عیار تبدیل خواهیم کرد. ECRM شامل سیاست‌ها و رویکردها، ابزارها و مراحل ایمیل مارکتینگ، پوش نتیفیکیشن و SMS مارکتینگ بوده و شما با یادگیری تکنیک‌های حرفه‌ای E-CRM به درکی صحیح از مفاهیم سفر مشتری و چرخه عمر رسیده و تفاوت آن‌ها را متوجه می‌شوید. در نهایت هنگامی که به نحوه پیاده‌سازی تاکتیک‌های عملیاتی، بهینه‌سازی و متریک‌های کانال‌های ایمیل، پوش نوتیفیکشن و SMS مسلط شوید می‌توانید ادعا کنید که ECRM را یاد گرفته‌اید. با قرار دادن تمامی این موارد در ماشین حساب، بیزینس ما به بودجه ای بالغ بر ماهانه ۳۴۸.۳۰۰ دلار برای دست یافتن به اهداف درآمدی ارزش زندگانی جدید خود نیاز دارد. مثلاً، اگر شما به هزینه برای کسب مشتری ۷۵ دلاری نیاز دارید، اما میانگین هزینه به ازای کلیک شما در گوگل ادوردز ۲۵ دلار است، ادوردز شاید کانال دیجیتال مارکتینگ مناسبی برای شما نباشد.

آخرین کاربران ویژه متمم

تحقیقات حاکی از آن است که کاربران بعد از مدتی نسبت به بنرهای تبلیغاتی که در وب سایت ها و در جایگاه های مشخص قرار می گیرند، به اصطلاح کور می شوند و دیگر به این تبلیغات توجه نمی کنند. راهکاری که دیجیتال مارکتینگ برای جلوگیری از این دیده نشدن تبلیغات ارائه می کند، تبلیغات دقیقا مشابه سایر محتواهای بستر تبلیغاتی است. به راهکار جذب ترافیک به وب سایت از طریق پرداخت به ناشران مختلف مثل مجلات اینترنتی که تبلیغات شما را در وب سایت خود قرار می دهند، به ازای هر بار کلیک تبلیغ شرکت در سایت ناشر، پرداخت به ازای کلیک می گویند. این روش در واقع نوعی تبلیغات آنلاین محسوب میشود که افراد را به صفحات فرود سایت هدایت می کند.