سئو off page چیست و چه تاثیری برروی سئو دارد؟ بلاگ گروه پایدار
همچنین اشتراک این ویدیوها و پادکست ها در وب سایتهای معتبری مانند YouTube، Vimeo، آپارات و… باعث افزایش آمار بازدید سایت شده و سئو آنرا بهبود خواهید بخشید. هرگونه اقدامی بر روی سرعت وبسایت، بررسی میزبانی و بهبود آن، کلمات کلیدی مرتبط بامحتوا، ایجاد Content مناسب، بهینهسازی طراحی آن و… که در درون وب سایت انجام میشود را، “On-Page SEO” مینامند. زمانی که در سئو درباره رپورتاژ حرف میزنیم، مرادمان مقالهای مفید و البته کوتاه است که در سایت دیگری منتشر میشود و با 2 یا 3 لینک میهمانانی را به سایت ما هدایت کند.
اما هدف از ایجاد لینک به عنوان یک تاکتیک سئو خارجی، قرار دادن آن لینک در سایت های مرجع است چون تاثیر که آنها می گذارند نسبت به سایت های با آتوریتی کم ممکن است به اندازه سایت های معتبر دیگر نباشد. توجه داشته باشید به راحتی نمی توان از سایت های مرجع لینک دریافت کرد، اما با روش صحیح امکان پذیر است. هر دو روش سئو یعنی سئو داخلی و سئو خارجی هیچ کدام نسبت به دیگری برتر نیستند، یعنی برای به نتیجه نشستن سئو سایت خود، باید به پیادهسازی هر دو عنصر توجه کافی داشته باشید. سئو on-page و off-page از نظر فنی دو شاخه کاملا جداگانه هستند، استفاده از آنها در کنار هم می تواند به طور چشمگیری مفید واقع شود و به بهبود نتایج رتبه بندی موتورهای جستجو کمک زیادی کند. اگرچه بک لینکها می توانند در بهبود عملکرد وب سایت بسیار مفید باشند، اما اگر به درستی انجام نشوند ، خطر بالایی نیز دارند. بک لینک های اسپم باعث شده اند که بسیاری از وبسایتها توسط گوگل مجازات شوند.
ویژگی های بک لینک که در سئو offpage سایت باید به آن توجه داشت :
به طور کلی هر چقدر که شما اکانت های بیشتری در شبکه های اجتماعی داشته باشید بهتر است، زمان تان را در پلت فرم های ناشناخته که افراد از آن استفاده نمی کنند، صرف نکنید. اما برخی از مردم این حقیقت را باور ندارند، احتمالاً به دلیل مطالعات منسوخ شده مانند مطالعاتی که همبستگی بین رتبه بندی و اشتراک های اجتماعی را نشان می دهد. موضع رسمی گوگل این است که سیگنال های اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند.
- با عضویت در تالارهای گفتگو میتوانید در موضوعات مختلف شرکت کنید و با ارائه نظر، کاربران را به وبسایت خود ارجاع دهید.
- اگر می خواهید سایت شما در گوگل رتبه بندی شده و ترافیک ارگانیک افزایش یابد، باید استراتژی سئو off page و on page را بررسی کنید.
- اعتبار دامنه یکی از معیارهای رتبهبندی است که کیفیت یک سایت برای کسب رتبههای بالاتر را تعیین میکند.
- ثبت نام در موتورهای جستجو مانند گوگل،یاهو یکی از تکنیک های سئو خارجی محسوب می شود نه سئوداخلی.
- با این حال، این مهم یک شمشیر دو لبه است زیرا بک لینکهای غیر طبیعی میتوانند مجازاتهای گوگل را به همراه داشته باشند.
به طور کلی تمامی این فاکتورها در هر یک از پروژههای سئو به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی سایت دستهبندی میشوند که هر کدام تکنیکها و استراتژیهای خاصی را دنبال میکنند. در این مقاله که مربوط به علوم پایه سئو و مبانی آن میباشد، قصد داریم به آموزش و معرفی مبحث سئو خارجی یا همان سئو Off Page بپردازیم. بک لینک تبلیغاتی است که از طریق آن،لینک سازی خارجی به صفحات متفاوت سایت داده خواهد شد.
سئو off page چیست ؟
تا اینجا اطلاعات زیادی به دست آوردیم، حالا باید وارد مرحله تدوین استراتژی شویم. بر اساس دادههایی که تا اینجا داریم میدانیم رقبا چقدر برای سئو خارجیشان هزینه مالی و زمانی میکنند و میدانیم که ما به دنبال تدوین یک استراتژی موفق هستیم. تنها کاری که لازم است انجام دهیم تدوین یک نقشه راه دقیق برای رسیدن به اهدافمان است. برندهایی که توانستهاند توسط سرویسهای نقد و بررسی مانند سرویس امتیازدهی گوگل، رتبه خوبی کسب کنند، به مراتب جایگاه بهتری از نظر سئو دارند.
- اگر یک کسب و کار محلی هستید که میخواهید برای منطقههایی خاص هدف گذاری کنید، حتماً از این تاکتیک استفاده کنید.
- پس کیفیت و تعداد لینکهایی که هر سایت دارد، نشانی از تلاشی است که برای Off-Page SEO آن سایت شده bestbacklink.top است.
- سئوی داخلی سایت یا سئو آن پیج (on-page SEO) بخش دیگری از سئوی سایت است که پیش از سئوی خارجی باید آن را فرا بگیرید.
- هر کسب و کاری که می خواهد با مشتریان خود ارتباط مستقیم داشته باشد و برند خود را معرفی کند نیاز دارد در شبکههای اجتماعی حضور فعال داشته باشد.