این نقاط به علت صافکاری و بازسازی دشوار خود معمولا به راحتی اثر ترمیم را نشان داده و همچنین فرآیند رنگ شدگی آنها نیز با وسواس کمتری انجام میگیرد. پس همواره با دقت نظر بیشتری وضعیت این قسمتها را در نظر گرفته و به ویژه بر روی حلال و انحنای آنها تامل بسیار داشتهباشید. در این حالت، فریم فلزی دور کاپوت و اطراف پالونیها را میتوانید به صورت یک مربع یا مستطیل در نظر گرفته و دقت کنید که ضلعهای آن بدون موج، ضربدیدگی و دفرمگی باشند. اگر آهنکشی داخل کاپوت خودرو نشانههایی از این موارد را داشته پس احتمال میرود تا فشار و انرژی زیادی بر اثر ضربه به آن وارده شدهباشد. از آنجایی که این فریم نقش مهمی را در قرار گیری اجزا و ادوات فنی بر عهده دارد، آسیبدیدگی آن میتواند در طولانی مدت برای شما دردسر آفرین باشد.
شاسی خودرو چیست و انواع آن کدام اند؟ + تعمیر شاسی ماشین مجله خودرو ماشین نو | توکو لیفتراک
آینه دید عقب (یا آینه دید عقب) یک آینه تخت در خودروها و سایر وسایل نقلیه است که به راننده اجازه می دهد تا از طریق شیشه عقب خودرو (شیشه جلوی عقب) عقب را ببیند. اولین تکه شیشه ای که در اکثر وسایل نقلیه با آن روبرو می شوید شیشه جلو است. شیشه جلو در حمایت از ساختار خودرو و محافظت از راننده و سرنشینان نقش حیاتی دارد. روغن ترمز نوعی مایع هیدرولیک است که در کاربردهای ترمز هیدرولیک و کلاچ هیدرولیک در وسایل نقلیه استفاده می شود. روغن ترمز به ویژه در سیلندرهای چرخ ترمزهای درام و کالیپرهای ترمز دیسکی در معرض دماهای بسیار بالا قرار می گیرد.
- قیمت قطعات بدنه لیفتراک استاندارد، در مقایسه با دوام بالا و کارآیی مفید آن بسیار به صرفهتر بوده و منجر به کسب آوردههای بسیاری برای شرکتها میشود.
- هدف اصلی آن جلوگیری از پرتاب شن، گل، سنگ، مایعات و سایر اسپری های خیابانی توسط لاستیک چرخان به هوا است.
- شاسی خودرو در انواع معمولی و بلند موجود می باشد که متناسب با انواع خودرو طراحی و تولید شده و سپس در بازار عرضه می شود.
- معمولاً از یک ضامن مخفی برای نگه داشتن کاپوت در جای خود استفاده می شود.
- بدون آن، تمام قسمتهای دیگر لیفتراک مانند یک توده بزرگ روی زمین قرار میگیرند.
به طور کلی می توان گفت شاسی پایه ی اصلی یک خودرو می باشد، چرا که گلگیر خودرو و دیگر اجزای بزرگ و کوچک روی آن قرار می گیرند. سپر ماشین هم مانند دربها از قطعات بیرونی خودرو محسوب میشود. کارکرد اصلی سپر، خنثی کردن ضربات وارده به اتومبیل است و نقش مهمی در ایمنی آن بازی میکند. سپر و قطعات جانبی آن از آلیاژ فلز، فیبر کربن و پلاستیک ساخته میشود. پیشانی یا پوسته، تیر عرضی و ضربهگیر از اجزای اصلی این قطعه هستند. عمده متریالی که در تمامی کمپانیها برای ساخت بدنه انواع خودرو بهکار میرود، فولاد است.
نوار آبگير پايين درب جلو چپ لیفان 820
گلگیر خودرو بر روی قسمت جلو و عقب این وسیله نصب شده و دور و اطراف چرخ ها را نیز تحت پوشش قرار می دهد. تمامی قطعات اتاق کامل پراید شامل سپر، درب ها، کاپوت، گلگیر ، قسمت عقب و قسمت جلو ، شاسی جلو پراید به صورت رنگ فابریک با ضمانت کمپانی در فروشگاه بدنه نجفی موجود میباشد. شاسی خودرو در انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام متناسب با انواع اتومبیل بوده و دارای کیفیت و قیمتی متفاوت می باشد. تعمیر و تعویض شاسی خودرو در فروشگاه های لوازم یدکی خودرو ممکن می باشد که لوازم و خدمات مختلف مربوط به انواع خودرو را به متقاضیان گرامی ارائه می کنند.
قطعات بدنه
اگر شاسی خودرو دچار خرابی باشد معمولا صدای جیر جیر و ساییدگی قطعات را از سمتهای جلو، کنارهها و قسمت عقب ماشین میشنوید. شاسی ماشینهای سواری قدیمی معمولا از این نوع بودند اما امروزه به دلیل مقاومت پیچشی بسیار پایین کمتر خودروی سواری را میتوان یافت که از شاسی نردبانی استفاده میکند. شاسی خودرو چهارچوب اصلی انواع خودرو می باشد، در حالی که سرشاسی خود یکی از قسمت های خودرو می باشد. این اجزای ریز و درشت می تواند انواع سیستم بوده و یا گلگیر خودرو باشد که هر کدام نقش مهمی در کار کردن اتومبیل دارند. شاسی خودرو چارچوب اصلی تشکیل خودرو بوده و تمامی اجزای ریز و درشت مانند گلگیر خودرو بر روی آن قرار می گیرد. به طور کلی در مورد انواع گلگیر خودرو متصل و جدا می توان گفت که از کنار درب خودرو شروع شده و تا انتهای قسمت جلو و یا عقب امتداد می یابد.
شاسی :